20081128

Vanligt vett & etikett.......

verkar många lida brist på.

Jag anser mig själv vara en snäll och generös människa som gärna bjuder av allt jag har.
Har alltid gjort och kommer alltid att göra.

Pengar har inget värde för mig,jag ger,eller lånar ut min sista krona utan att blinka.

Men jag gör stor skillnad på en gåva och ett lån.
En gåva får/ger man till skänks utan baktankar.

Ett lån är alltid ett lån.

Jag anser att ett lån är en principsak och har ingenting med pengar att göra.

Lånar man nåt av någon så ska man betala/lämna tillbaks det efter överenskommelse tycker jag.

Dagens Irro är tillägnad alla som inte klarar den enkla kodexen.

Jag har lånat ut en del under månaden som gick och de flesta har betalat igen vid utsatt tidpunkt men det som verkligen retar mig är när folk säger:"Kom hit så får du dina pengar/saker."

Fuck you! säger jag,har jag gjort nån en tjänst är det väl inte för mycket begärt att personen söker upp mig och betalar/lämnar tillbaks?
Oftast slutar ett sånt scenario med att jag efterskänker skulden/skänker bort saken och sen ber personen fara åt helvete.
Läropengar kallar jag det.

Som jag sa i början så är jag en snäll människa men väck fan inte tigern.....


Hi Ho Silver till alla grisar där ute.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag visste väl att jag kunde lita på dig