20081127

Om bloggare och andra bloggare..

I dagens upplaga av en stor svensk kvällstidnings pappersversion läser jag att Magnus Ugly i dagarna släpper en bok med alla hans blogginlägg.

Intervjun med honom täcker nästan hela mittuppslaget och när jag läste den så bekräftas det jag länge misstänkt.

Jag har läst Magnus blogg sedan 2007 och tillsammans med en vän till mig,vi kan kalla honom G,är det deras förtjänst (?) att jag själv började blogga.
Magnus och "G" var de enda bloggarna jag läste på den tiden.

Jag är alldeles för manlig och gammal för att ens lockas av Blondinbella (vars utseende får mina strumpor att korva ihop sig) och jag rakar hellre pungen med en osthyvel än läser bröderna Skjulmans bloggar.

I dagens intervju med Magnus Ugly får han frågan varför han tog en paus från bloggandet i våras varpå han svarar att han kände sig trött på att skriva.
På frågan varför han valde att ta upp bloggen igen svarade han nåt i stil med:"nu när jag uppträder på Cirkus på kvällarna så måste jag ha nåt att göra på dagarna".

Sorry Magnus,mig lurar du inte.....

Jag tror snarare att det ligger till så här,Du slutade blogga precis när din senaste skiva släpptes och återupptog den när planerna på en "bloggbok" blev verkliga.

Smart marknadsföring anyone?
I vilket fall som helst så ger jag dig kredit för det.

Men men men,mig lurar du inte.......



Hi Ho Silver Magnus.

Inga kommentarer: