20081111

Om nåt så simpelt som smör.....

handlar dagens Irro om.

Alla lunchrestauranger som serverar bröd till lunchen har små gulliga smörpaket i portionsformat.
Jag har testat alla som finns genom åren och äntligen hittat en favorit,Becel.

Hjärtlös som jag är tycker jag att det är lite ironiskt att deras slogan lyder,"För dig som älskar ditt hjärta".
Eftersom jag dricker alldeles för mycket öl och äter på tok för mycket skräpmat kan det kännas som att jag kastar pärlor åt svinen (svinet?).

I vilket fall som helst så tycker jag att Becel är det godaste man kan ha på mackan just nu och det är nu som irritationen kommer....

Alla små smörtråg är täckta med en liten plastfilm som är lätt att dra bort.
Utom Becel.
Becel har istället en mikroskopisk aluminiumfilm som 103 gånger av 100 naturligtvis spricker innan man ens rivit bort hälften.
För att få bort resten av filmen så måste man stoppa ner fingret i tråget och försöka få grepp på den kladdiga filmen.

Jag gillar inte att stoppa ner mina fingrar i ett kladdigt smörpaket när jag äter lunch.

Det vore helt okej ifall fingrarna luktade fiskaffär och smakade lite lätt salt efteråt men det händer tyvärr sällan på mina luncher numera.


Hi Ho Silver på er!

Inga kommentarer: