20081103

Barn i bilen 2.....

Jag anser mig själv vara en lugn trafikant som sällan hetsar upp sig i trafiken,(även om mitt temperament ibland lämnar övrigt att önska),men idag lät jag känslorna ta över.

Sitter återigen i en tung jävla lastbil när en kvinna i en VW Sharan (minibuss) med tre små barn i bilen utan att se sig för,kör ut från en McDonalds parkering.

Utfarten från parkeringen korsar huvudleden jag färdas på och jag finner det omöjligt att hon kunde missa att se mig när jag kommer från vänster.

I vilket fall som helst verkade hon ha missat mig helt eftersom hon körde rakt ut,trots att hon bröt mot både utfartsregeln och väjningsplikten gentemot huvudleden.
Jag panikbromsade och lyckades undvika att köra in i hennes bil.
Hon reagerade inte ens,utan körde bara vidare som om inget hade hänt.

"Fan,jag kommer att döda tre barn"var det sista jag mindes innan jag bromsade.

När jag hade samlat mig nån minut senare så tog aggressionen över.
Jag såg att hon åkte mot Tyresö/Bollmora och följde efter i hopp om att jag skulle hinna ifatt henne.

Att försöka hinna ifatt en ny personbil med en gammal Scania är så klart dömt att misslyckas men precis innan avfarten till Skarpnäck såg jag hennes bil vid Jet-macken och hann precis svänga av.

När jag svängde in på macken och hoppade ur bilen var jag så jävla förbannad.
Jag gick fram till hennes bil och frågade henne,där hon stod och tankade,om hon kände igen lastbilen och pekade på min bil.

Nä,svarade hon.
Konstigt,svarade jag,jag var 25 meter från att mosa din bil när du körde ut från McDonalds utan att se dig för.

Jag minns inte ordväxlingen ordagrant,jag minns inte ens hennes förklaring,det enda jag minns är att hon började gråta när hon till sist förstod hur nära det var att hennes tre barn förlorade livet p.g.a hennes ouppmärksamhet.

Det slutade lyckligt och jag tror att både hon och jag har lärt oss en läxa till i den här skolan som vi kallar livet..

P.s
Bara tanken på att jag kunde haft ihjäl 3 små barn gör att jag ryser när jag skriver det här nu.

D.s

Inga kommentarer: