20081112

Skyddsglasögon....

Varför kan jag inte lära mig att använda såna?

Idag fick jag en utskällning till av sköterskan på St Eriks Ögonklinik.
"Jag skulle bara skära av en sak med vinkelslipen"svarade jag och fick ett snett leende till svar.
Hon visste såklart att jag ljög och hade säkert hört samma bortförklaring 978 gånger tidigare.
Om jag inte missminner mig så var det här den åttonde gången på tio år jag tvingats åka dit bara för att jag är dum i huvudet.

"Behöver du borra ut skräpet igen?" frågade jag henne.
"Har du varit här tidigare ?" frågade hon.
"Ett par gånger" svarade jag och fick bara en suck till svar.

Tre små spån hittade hon i ögat varav ett hade bränts in så djupt in i hornhinnan att det inte gick att "skrapa" bort.

Jippie! It's drill time again!

Jag kan inte nog förklara hur gärna man vill blunda när man ser en liten roterande tandläkarborr på väg rakt in i sitt eget öga.

3 timmars väntetid,en borrjävel i ögat och en äcklig jävla salva att smörja in ögat med är straffet för att man inte använde skyddsglasögon.

Tror ni det hjälper på mig?
Tror ni att jag lärt mig en läxa?
I helvete heller! Jag är och förblir ett envist jävla mongo!

Det enda som tycks hjälpa verkar vara rent och skärt våld.

Så känner ni nån som är villig att smiska in lite vett i min skalle var inte rädda att höra av er.


Hi Ho Silver på er!

Inga kommentarer: