20081229

Fotgängare.....

.....borde steglas och visas upp för allmänheten på Sergels Torg!
Ni som inte vet vad Stegling är för nåt kan leta upp ordet på Wikipedia.

Jag hatar dom jävlarna,dom finns överallt där jag är och deras enda livsuppgift verkar vara att reta skiten ur mig.
Det spelar ingen roll ifall jag själv promenerar eller åker bil,dom jävlarna finns där ändå.

På gångvägar och allmänna utrymmen finns det gott om idioter som inte verkar förstå att det enklaste är att hålla sig på en sida när man går,förslagsvis den högra.
Ni förstår,på det sättet slipper man gå slalom mellan människorna...

Där motortrafik och fotgängare (tyvärr) korsas är idioterna ännu fler.
Det finns flera kategorier av dessa idioter:

*De som inte vet vad ett övergångsställe är utan korsar större vägar utan att bry sig ifall det kommer en bil eller ej.

*De som vet vad ett övergångsställe är men väljer ändå att kliva över gatan precis när det kommer en bil.
Jag vet att det är lag på att man som bilist måste stanna när man ser eller misstänker att en fotgängare är på väg att korsa gatan.
Men jag anser ändå att det är lättare för en fotgängare att bromsa än ett fordon och skulle själv aldrig gå ut i gatan om jag såg en bil närma sig bara för att hävda min rätt.

Jag menar,hur kul är det att vakna på sjukhuset med spräckt bäcken och färska rivsår på ryggen orsakade av ett par nya Gislaved Frost eller Nokian Hakkapelitta dubbdäck och tänka:"Jag hade iaf lagen på min sida"........

Om pärmbärarna på Vägverket verkligen vill göra verklighet av sin "Nollvision" så kan dom ju börja med att ta bort alla övergångsställen och bygga tunnlar eller broar över bilvägarna.

*De som inte bara vet vad övergångställe är,de vet även vad ett ljusreglerat övergångsställe är.
Ni vet,såna där övergångsställen där man kan trycka på en knapp så blir det rött för bilisterna.
Här finns hatobjekten nr 1.
Alla jävlar som trycker på knappjäveln trots att det inte kommer nån bil och går sen över gatan innan dom fått grön gubbe.Naturligtvis får man som billist rött ljus när man kommer fram men ingen jävel går över gatan.....
Det här beteendet kan göra mig vansinnig.

*Reflexlösa människor.
Hur tror ni att min ledarhund som sitter bredvid mig i bilen ska kunna se er i vintermörkret om ni inte har en synlig reflex?Vill ni att jag ska sträcka ut blindkäppen genom rutan och känna efter?

*Cyklister.
Jag räknar faktiskt en del cyklister som fotgängare,nämligen sportcyklister som trots att det går en cykelväg jämte bilvägen ändå väljer att cykla på bilvägen.

Tydligen är det så att om man köper en Tamaguchi Mikuni Super 2000 TitanXL-tävlingscykel med lättviktsram gjord av morotsblast,klär sig i den tunnaste och färggladaste spandextrikån man kan hitta(den som är så tunn att minsta rygghår syns) och toppar allting med en urholkad vattenmelon på huvudet så är man plötsligt för fin för att cykla på cykelvägar.....


Nä,Hi Ho Silver på er,Rövgökar...

Inga kommentarer: