20081209

Statistiska Centralbyrån.....

ringer hem till mig några gånger om året.

Jag är med i Nixregistret så jag slipper lyckligtvis de flesta telefonnasarna men SCB får,av nån jävla anledning,ringa mig ändå.
Det stör oftast inte mig,jag svarar gärna på några korta frågor när dom ringer.

Men nu jävlar är det slut mellan dom och mig.

Det började förrförra Söndagen när jag låg i sängen fyllsjuk och eländig.
Klockan är strax efter 3 på eftermiddagen när telefonhelvetet ringer och en röst i andra änden förklarar att hon ringer från SCB.
Jag förklarar att jag ligger och sover och ber henne återkomma en annan gång.

Hon frågar såklart när,och jag svarar att det går bra att ringa vardagar efter klockan 16 istället.
Så vi enades om det och jag kunde återgå till min favoritsyssla på Söndagseftermiddagar,nämligen att vara fyllsjuk och eländig.

I Söndags upprepades historien igen,samma person ringer samma tid och jag var såklart lika fyllsjuk och eländig som vanligt.

Jag svarar återigen att jag ligger och sover och frågade varför hon inte ringt en vardag istället precis som vi avtalat.
Hon svarar att det hade hon minsann gjort men inte fått något svar då.
Jag påpekar än en gång att jag ligger och sover och vill gärna fortsätta med det.

Då har människan mage att kläcka ur sig följande:
"Ja men nu när jag ändå har väckt dig så kan du väl ändå svara på några frågor"...

Det fick mig att gå i taket och jag försökte återigen förklara att jag låg och sov och inte hade för avsikt att svara på några frågor alls.

Gissa vad hon svarade?
"Ja men nu när jag ändå har väckt dig så kan du väl ändå svara på några frågor"såklart.

Då blev jag alldeles hysterisk och skrek åt henne att jag inte hade nån lust alls att bli kn***ad i röven av nån jävla telefonnazist när jag ligger och sover.

Tror ni att det hjälpte?

I helvete heller,hon försökte få det till att det var mitt fel att hon inte fick tag i mig på vardagar.
Vid det här laget var jag så jävla ilsken att jag funderade på att sätta mig i bilen och åka hem till henne,det spelade ingen roll i vilken stad i Sverige hon bodde,hennes telefonnummer syntes ju i min telefon men jag sa bara spydigt att jag jobbar på vardagarna och inte alltid är hemma varje dag vid 16-tiden.

Vad tror ni jag fick till svar då?

Hon svarade så arrogant hon bara kunde att hon jobbade minsann oxå,bara på helgerna visserligen......men att hennes jobb var lika viktigt som mitt och,tro det eller ej,återupprepade sitt mantra;Men nu när du ändå är vaken så kan du väl svara på några frågor,det tar bara ett par minuter.

Då gick proppen hos mig,och jag gjorde det jävligt klart för henne att varken hon eller nån annan jävla fåne från SCB får ringa mig igen och slängde på luren.

Jag ser fram emot nästa Söndageftermiddag och jag lovar att vara lika bakfull och eländig då.


Hi Ho Silver till alla jävla fittfittor som inte lyckas få ett bättre jobb än ett jobb där man endast trakasserar vanliga människor på deras fritid.

Inga kommentarer: