20090102

Visst är det enkelt...........

............att handla på Apoteket.

I helvete heller!

Jag kom precis därifrån efter timmar av förberedelser.
Låt mig berätta en fantastisk historia.

Min mamma är sjuk och hon bad mig gå till Apoteket och hämta ut ett recept åt henne.
Vi trodde såklart att det räckte med att jag tog med mig hennes legitimation så skulle allt vara frid och fröjd.
För säkerhets skull så tittade jag på Apotekets hemsida och blev varse om att det minsann inte räckte med det.
Apotekets egna fullmakt var man såklart tvungen att ha med sig och den fanns att skriva ut från hemsidan.

Nu till det roliga,tror ni att jag hade nåt bläck i pennan,förlåt,skrivaren?

Nä,det hade jag inte.

Som tur var så stod det oxå på hemsidan att det gick att hämta en sådan blankett på valfritt Apotek.
Sagt och gjort,jag slängde mig i bilen och åkte ner till centrum och efter en halvtimmes besvär att hitta en ledig parkering så klev jag glad i hågen in på Apoteket.

Tror ni att min lycka blev långvarig?

Nä,det blev den inte.

Dom hade inga färdiga blanketter och var tydligen för upptagna med att hålla 80-107 åringar vid liv istället men var vänliga nog att upplysa om att blankettjäveln fanns att ladda hem på nätet....

Då hade jag bara ett alternativ kvar,nämligen att åka till jobbet och skriva ut blank'fucking'etten på mitt kontor istället.

Tror ni att det gick som en dans på rosor?
Borde jag köpa en Trisslott idag?

Glöm det!

Huset jag jobbar i är rena rama Fort Knox och eftersom ingen jobbar idag så fick jag ju låsa upp fortet själv.
Det är ingen lek vill jag lova.Först måste man låsa upp bilgrinden,sedan dra ett kort i en jävla kortläsare,slå in en kod,öppna en dörr,slå in en kod till för att stänga av larmet,öppna en gallergrind och sen är man äntligen inne.

Jag slog mig ner vid mitt skrivbord och startade datorn.

Tror ni att jag fick kontakt med nätet?

Nix pix,det var bara att slå in två koder till för att slå av larmet till övervåningen där stormogulerna har sina kontor,gå in på VD'ns rum,sno hans nyckel till serverrummet,gå in i sagda rum och starta servern.

Tror ni att jag hade nåt lösenord till servern?
Börjar det här bli tjatigt.......

Jag ringde till VD'n men eftersom jag visste att han är i Thailand just nu så borde jag listat ut med naveln att han inte skulle svara i telefonen.
Fick till slut tag i delägare nummer två som,efter att jag förklarat eländet,till slut gav mig lösenordet.

Nu var det bara för mig att göra om allting baklänges,åka till morsan så att hon fick skriva under fullmakten,åka tillbaks till centrum,leta efter en ny parkering i 20 minuter,slåss med nya 80-107 åringar för att äntligen få medicinen.........


Summan av kardemumman: Det är fan inte enkelt att handla på Apoteket!


Hi Ho Silver ????

1 kommentar:

MissT sa...

Va fan, du hade väl kunnat komma förbi mitt jobb och bett mig skriva ut pappershelvetet?? Nåja, next time ;)