20081215

"Kändisar" och kvällspressens fascination.....

av dessa tänkte jag skriva lite om idag.

Jag läste häromdan en rubrik i nätutgåvan av Sexpressen,eller om det var Aftonskadan,som löd:
"Kändis i flygdrama på väg till Brasilien".
Nyfiken som jag är,läste jag såklart artikeln.

Innan jag läste artikeln så försökte jag komma på vem det kunde handla om.
Jag funderade över vilka som har anknytning till Brasilien och kom på tre kandidater:

-Höjdhoppsstjärnan Patrik Sjöberg - på väg dit för att fylla på kokainförrådet.
-Artisten Håkan Hellström - på väg dit för att träffa sin frus släkt.
-Kronprinsessan Victoria - Har tydligen nåt på gång där nere.

Tror ni att jag gissade rätt?

I helvete heller!
Artikeln handlade om nån jävla Färjan-Håkan.
Vem fan är Färjan-Håkan?

Efter lite googlande fick jag reda på att han är nån form av bartender på en fylljolle vars öde dokumenterats av kanal5.
Ni får förlåta min okunnighet i ämnet,men jag vägrar att förolämpa och nedvärdera min egen intelligens genom att titta på dokusåpor.

Jag har klurat lite på det här med dokusåpor och "kändisarna" som föds i dessa.
Vad har dom gjort för nytta på den här planeten för att bli berömda egentligen?

Nånting är riktigt fel när det enda man behöver göra för att bli berömd idag är att skämma ut sig i media.

Det värsta av allt är när en dagslända som gör nåt dumt väljer att tala ut i pressen så fort dom gjort nåt dumt för att få sympatier (och ett fett honorar av tidningen,ej att förglömma).

Historien är full av den typen,låt mig nämna ett par exempel:

-Linda Rosing (och hennes ex,Fadde) är inte sena att ringa kvällstidningarna så fort nåt litet skit händer i deras liv..

-Sanna Bråding,som tydligen haft en roll i nån såpopera för hundra år sedan,torskade för att innehaft och sålt Kokain grät oxå ut i en kvällstidning efter att domen föll.

-Tito Beltrán,dömd äcklig pedofil,använde pressen för att vinna sympatier(utan lycka tack och lov).

-Daniel "Papa Dee" Wahlgren var inte heller sen att gråta ut i pressen när ryktet läckte ut på nätet att han satt anhållen för att ha misshandlat sin fru.

The list goes on and on......

Slutar eländet där?

Glöm det!
Man kan ju tydligen bli "kändis" genom att först begå brotten....

Josef Fritzl,som spärrade in sin egen dotter i källaren och våldtog henne flera tusen gånger och lät henne föda flera av hans barn,skriver tydligen en bok och vill dessutom göra om huset där dottern och barnen satt fängslade till ett museum....
Pressen och asgamarna är såklart inte sena att slå mynt av saken.


Det här inlägget är tillägnat alla jävla idioter som inte tillfört mänskligheten ett jävla dugg!

När hjälpte ni en gammal dam över gatan senast?
När kramade ni ett gråtande barn senast?
När gav ni bort en krona till nån som behövde en senast?

Hi Ho Silver till alla ryggradslösa jävla kräk!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har fått en utmärkelse i min blogg. Jag tycker att din blogg är alldeles underbar att läas, bara så du vet!!