20081209

Om miljödårar,veganer och annat löst folk.

Jag var på PRO-Livs (Konsum,för er som inte vet) och handlade idag.

Längst fram i kassakön står en tjej och pratar med kassörskan.
Det visar sig att hon har köpt nåt köttsurrogat hon själv inte vet namnet på och tjejen i kassan försöker febrilt lista ut vad för att kunna slå in det i kassan.

Efter tio minuter lyckas de trots allt och det är dags att betala.

Tror ni att eländet tar slut där?

Pyttsan,Konsum säljer nämligen "miljöplastkassar" som naturligtvis är en krona dyrare än vanliga plastpåsar.
Tjejen som handlar köper naturligtvis en sådan och det är då eländet drar igång på allvar.

Notan slutar på 51 kronor och hon har naturligtvis bara en femtiolapp i kontanter på sig...

Vad tror ni hon gör då?

En normal människa hade slopat "miljöbärkassen" för en vanlig kasse,men inte den här tjejen.
Hon sträcker fram sitt bankkort och ber kassörskan att få betala den saknade kronan med kortet.
Istället för att betala hela summan med kortet så väljer hon att betala en futtig krona med kortet.

Jag visste inte ifall jag skulle skratta eller gråta då men eftersom tjejen såg väldigt bra ut så valde jag att inte bli irriterad.


När jag gick ut mot bilen efteråt så tänkte jag i mitt stilla sinne,att om jag ville ligga med henne så skulle jag få uppfinna en biologisk nedbrytbar kondom först......


Hi Ho Silver miljönissar....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kära vän... Du är sååå satans rolig! Jag har skrattar så tårarna sprutar, vart får du allt ifrån??? Jag kommer bli en trogen läsare av din blogg!!! U RULE!!!!

Anonym sa...

Haha...kul, jag kommer oxå att läsa..!