20081208

I-Iandsproblem....

nr 2.

Roterande dörrar.

Så gott som alla köpcentrum idag har roterande entré/exit-dörrar.
Det folk inte verkar förstå är,att längst bak i "slussen"så finns det en sensor som stannar dörren när någon befinner sig i närheten eller råkar nudda den.
Sensorn finns där för att skydda oss från att klämmas mellan dörren och väggen.

Jag undrar om jag är den ende i hela världen som känner till det.

Det tar inte ens 20 sekunder för en roterande dörr att ta sig runt 180 grader,men ändå ska människor trängas in i "slussen" precis i sista ögonblicket vilket naturligtvis medför att dörrjäveln stannar.

Jag kan inte ens räkna hur många gånger dörrjäveln stannar precis när jag är på väg ut och jag är en tusendels sekund från att krossa dörrglaset med min näsa.

Lyckligtvis har jag inte krossat glaset,eller min näsa än,men jag lovar er alla att när det händer så kommer idioten som fick dörrjäveln att stanna att få sina fiskar varma.


Hi Ho Silver till alla stressade jävlar som inte pallar att vänta 20 sekunder!

Inga kommentarer: