20090110

Toalettvett och människors sätt.......

att nyttja dessa är ämnet för idag.

Som jag tidigare berättat finns det ett vattenhål här i min förort som jag allt som oftast besöker.
Det unika med det här stället är att dom inte har en offentlig toalett i lokalen trots att ett av kraven för att få sälja alkohol är just detta.

Om man inte är lyckligt lottad och får låna pubägarens,eller nån annan som har tillgång till centrumets personaltoaletter,nyckel så får man vackert ta en promenad till centrumets officiella kundtoalett och betala en femkrona för servicen.

Det finns ett alternativ till,förutom att gå och kissa utomhus (vilket jag försöker undvika),nämligen Whitetrash Heaven.......(Burger King,för er som inte vet)

På Whitetr,förlåt,Burger King kostar det oxå fem kronor att låna toaletten och det är okej med mig.

Eftersom White King ligger närmare mitt vattenhål än centrumtoaletten så är det mitt första val.

Låt mig förklara hur ett typiskt toalettbesök går till:
Om den lilla lampan som visar ifall toaletten är ledig lyser grön så stoppar man i en femkrona i myntinkastet och öppnar dörren.
(Ifall ödet mot förmodan bestämmer att lampan ska lysa röd gör man bäst i att låta bli att stoppa i en femkrona.....)

När man väl lyckats öppna dörren så tänds lyset automatiskt för att sedan släckas när man öppnar dörren igen på väg ut.

Det där begriper inte folk.
Jag har sett folk försöka hålla upp dörren till varann,låta bli att låsa den,göra sina toalettärenden i mörkret bara för att tjäna en futtig femma.

Om man struntar i att låsa dörren efter sig så visar (tyvärr) myntinkastet grön lampa och talar på sätt om för nästa kund att toaletten är ledig.

En kamrat till mig råkade ut för nämda scenario och stoppade glad i hågen i en femma och öppnade dörren i tron att den var ledig.

I Helsingborg heller!
På toaletten satt en hucklekärring,troligtvis ett offer av U.S.A's utrikespolitik,och skrek.
Kamraten fick en utskällning av dess nåde av henne och försökte be om ursäkt så gott det gick.
Efter att tänkt till en stund växte ilskan hos honom och han vände sig till Burger Trash för att försöka få tillbaks femkronan han betalat.

Burger Trash Heaven skyllde på att det minsann inte var deras toalett,och hade man några klagomål skulle man minsann vända sig till centrumledningen......

Det slutade med att min kamrat tog ett ställ med dipsåser och kastade rakt in i restaurangen.


Jag har råkat ut för samma sak flera gånger,men med den skillnaden att jag snällt bett om ursäkt och vackert lagt i en ny femma.

Idag kom droppen....

Efter att återigen öppnat dörren till muggen och mött en hysterisk huckletant,blivit utskälld av densamme och betalat en ny femkrona möter en toalett i det värsta skick jag nånsin sett.

Toalettstolen är proppfull av muggpapper och bajs.
Som om det inte skulle vara nog så fanns det tydliga spår av skor på sittringen vilket tyder på att kärringjäveln stått upp på den och skitit.......



Hi Ho Silver till U.S.A,Araber och Muslimer....

1 kommentar:

MissT sa...

Om du inte har sett det innan så kan inte centrumpersonalen heller det här med toalettvett. Vet inte hur många gånger jag får ta bort andras skitränder. Måste jag? Nej men jag vill inte att andra ska tro att det är jag så jag kan inte låta bli...

Vet inte om det är onormalt men om man nu skiter på en offentlig toalett, kollar man inte efteråt om det eventuellt behövs ta bort något?? Man lämnar väl inte spår medvetet och stoltserar med vad man åstadkommit?