20090206

Sveriges Rikes Lag........

.............
är ett skämt!

Jag blir gång på gång påmind om detta.

Varför vägrar regeringen,domare,åklagare och jurister att göra ändringar i grundlagen?
De flesta av Svea Rikes lagar skrevs för tusen år sedan och ändå väljer dessa "fackmän",(Fuckmän?) att till punkt och pricka följa dessa stadgar och olika balkar utan att förstå att samhället kraftigt förändrats sedan dess.

Det senaste exemplet läste jag härom dagen.

En åklagare i Slöddertälje väljer att lägga ner förundersökningen mot en grupp ungdomar som kraftigt misshandlade en 15-årig tjej i en gångtunnel för att hon vågade käfta emot.
Jag tänker inte gå in på detaljer eftersom jag inte var närvarande där,men enligt tidningsartiklar så hade ett gäng "utomnordiskt födda" ungdomar tydligen sagt nåt nedvärderande till henne och hon,som den hjälte hon är,bad dom hålla käften...

Det gillades tydligen inte i gänget och det slutade tragiskt nog med att hon blev svårt misshandlad.

Lagen blev inkopplad som sig bör och en utredning gjordes.
Alla inblandade skyllde på varann,och trots att det fanns ett par vittnen så valde åklagaren att lägga ner förundersökningen i brist på bevis......

Det är där jag reagerar,Grundlagen måste ändras!

Ett offer ska ALDRIG behöva bevisa sin egen oskuld.

Jag är fullt övertygad om att det behövs lagändringar hela tiden för att möta förändringarna som hela tiden sker i vårt samhälle.

Det borde finnas en lag som tydligt straffar flockdjur som väljer att attackera ensamma offer på gator och torg.

Idag kan man komma undan med att skylla på varann om man är fler än två personer som utför brottet....

Om jag fick bestämma så är alla lika mycket skyldiga även om det bara var en person som slog det sista slaget.


Jag blir så himla ledsen varje gång jag påminns om lagens korta arm....


Hi Ho Silver´till alla flata jävlar,från medborgare till politiker,som inte törs ta ställning!!

Inga kommentarer: