20090206

Jag och mitt jävla jag.

Idag har jag återigen visat mitt sämsta jag.
Ett jag som jag trodde att jag begravt för längesen...

Jag inbillar mig själv att jag är en snäll och kärleksfull människa som vill älska alla människor.
Intelligensen,förmågan att vara social,och empatin var tyvärr ett minne blott ikväll.

Min dag,fram till för nån timme sen,har varit fantastisk och jag var på ett strålande humör ända till Hin Håle själv tog över min kropp och själ.

Jag är,tyvärr måste jag nog säga,en stolt jävla människa och otroligt mån om min personliga integritet och det ställer till bekymmer ibland.

Idag var jag,(som vanligt :) ),på en av mina stampubar tillsammans med en god vän som betyder mycket för mig när jag hamnade i mitten av två för mig okända människors dispyt.
Jag gjorde dumheten att försöka,så vänligt och skämtsamt jag kunde,leka diplomat och det slutade med att en av dom riktade ett direkt hot mot mig.

Till saken hör att jag lovat min vän att inte brusa upp och jag svalde några gånger och andades djupt tio gånger innan jag gick därifrån.

So far so good......

Droppen kom en stund senare när en annan person,som bevittnade händelsen och som dessutom vet hur jag fungerar,korkat nog valde att testa mig....
Jag bad honom,vänligt men bestämt,att låta bli.

Det räckte tydligen inte att jag förklarade för honom att mitt tålamod var slut redan innan han kom in i bilden och att det bästa vore ifall vi skildes åt.

Idiotjäveln vägrade lyssna,utan fortsatte att trimma mig ända tills mina ögon blev kolsvarta och han till sist gick därifrån.

Anledningen till att jag skriver det här är dels för att bli av med lite ilska och dels för att be min kära vän om ursäkt.

Min kära vän "S",lärde mig en viktig läxa ikväll.
När såna här tillfällen händer så blir jag ju tyvärr snöblind och jag räds inte att köra över folk med bil eller hugga gafflar i folk.

Läxan jag äntligen fick lära mig idag var att mina eventuella handlingar skulle drabba tredje person,nåt jag aldrig tänkt på innan.


Låt mig göra en deal med er alla på den här planeten vi lever på....

Ni får gärna skoja/skämta med mig,Ni får hata eller älska mig,Ni får gärna prata skit bakom min rygg,Ni får till och med ljuga för mig och ni får absolut misshandla mig till döds om ni vill......

Men snälla,snälla,pretty pretty please with sugar on top........trimma mig aldrig!!!!

Då går det bara åt helvete!



Hi Ho Silver till MIG!!!!!

Inga kommentarer: