20090213

Poliser,parkeringsplatser och annat pack.....

..................är dagens ämne.

Att hitta en parkeringsplats i Farsta centrum på den parkeringen närmast Systembolaget en Fredag eftermiddag brukar vanligtvis vara en utmaning.

Idag var det inte bara en utmaning,det var totalhaveri!

En lastbil hade kapsejsat precis utanför infarten till parkeringen och jag kan säga att bärgningsbilen och lastbilen tog upp en del utrymme.
Att ta sig in på parkeringen gick till en början bra ända tills man nådde andra raden av parkeringar.
Då bröt helvetet lös,bilar stod i vägen för varann,bilar försökte parkera i en ruta medan nån annan försökte ta sig ur sin lilla ruta,allt till tonerna av signalhornens orkester.

Som sagt,det gick att ta sig in på parkeringsplatsen,men att ta sig ut var näst intill omöjligt eftersom den trasiga lastbilen stod i vägen.

Blyg och timid som jag är så lyckades jag ändå på nåt konstigt sätt hitta en "alternativ" väg till en parkeringsruta nära Apoteket Röda Näsan.
När jag stod i kön på väg in så stod en mindre lastbil framför mig och när jag kom ut från Gröna Skylten så stod stackarn kvar på samma ställe och väntade på att kön av bilar skulle röra sig.


Vad har det här med Irro att göra undrar ni kanske.
Det är nämligen såhär,att precis när jag passerade den trasiga lastbilen på väg in så stod det en polisbil bakom ett par bilar i kön på väg ut ur kaoset.
Jag trodde såklart att dom lämnat sitt varma kontor för att assistera bärgningsbilen i sitt jobb och för,framför allt,att underlätta för andra trafikanter.

I Hällefors heller!
Dom trängde sig före kön och svängde åt motsatt håll....
Jag gissar att det var rea på McDonalds eller så fick dom en chans att verbalt förolämpa nån stackars invandrare.

Om jag hade fått råda i en situation som denna så hade jag som polis stängt av infarten till parkeringen och hänvisat till en annan parkering för att på så sätt underlätta för alla som var på väg ut och för dom som redan lyckats ta sig in.

Men jag antar att det inte krävs mycket idag för att bli polis.... En batong-fetisch och en pizzasugen mage är tydligen allt som krävs....


Så.....Hi Ho Silver till Sveriges patrullerande poliser och alla sillhjärnor som inte fattar att blixtlåsprincipen gynnar alla.........

Inga kommentarer: