20080923

Dagens ungdomar

Hur fan stavar folk nuförtiden?

Det finns ett ord som jag retar mig på ordentligt....

"Lungt",Vad fan i helvetet betyder det?
Liknande en lunga eller vad?
Jag är väl bekant med ordet "L U G N T",det vet jag iaf vad det betyder.

Finns det inga rättstavningslektioner i dagen skolor längre?

Dum fråga egentligen eftersom skolan,liksom vården,sakta nedmonterats de senaste 20 åren.
Eller kan det helt enkelt bero på att dagens ungar/ungdomar är mindre begåvade?

Jag har ingen aning men funderar fan på att skaffa egna knoddar bara för att bevisa att det kan födas smarta barn än idag.



Nu till nånting roligare.

http://www.youtube.com/watch?v=bpf7O1m78l8

Här är min favoritlåt just nu.En av de vackraste låtarna jag hört på länge.
Jag har haft den på repeat i bilen hela dagen och blir smått tårögd av texten.

Här följer ett utdrag ur texten:

"Jag la mina händer på din hals
Jag kramade hårt
Jag knäckte dina armar,jag knäckte dina ben
Jag krossade din skalle med en sten

Jag tog din blodiga kropp och jag hängde den i ett träd
Alla skulle få se hur vacker du är"

Dom raderna tillsammans med låttiteln säger en sak men om man bara byter ut enstaka ord i hela texten så tolkar jag låten som en kärleksberättelse.

Nu har jag inte tid att skriva längre,ska lyssna på den en gång till och fälla en tårjävel.

Inga kommentarer: