20081027

Julian är hittad!

Julian var en afro-american medborgare som tyvärr inte blev äldre än 7 år gammal.
En siffra till i statistiken över offer för den amerikanska modellen...

Missförstå mig rätt,mitt hjärta blöder varje gång ett barn far illa.men det som stör mig mest är gamarna som slår mynt av tragedin.

Om inte Julian varit en systerson till nån skådis i en usel TV-serie så hade hans öde aldrig uppmärksammats överhuvudtaget...

Det är just detta som retar mig,pressens förmåga att styra nyheterna efter deras ekonomiska intressen.

Pressen rapporterar inte nyheter längre,Pressen skapar nyheter...
Vem av oss normala människor är egentligen intresserade av att läsa om Paris Hilton,Brad Pitt,Charlotte Perelli,Runar Sörgaard,Idol-deltagarna o.s.v.

Marknadsföring och exponering är det som gäller i media.

Så varför ska vi tycka extra synd om ett "kändisbarn"?

Det är synd om alla människor som faller offer för ondskan,vreden,avundsjukan,Babylon,egoismen,kapitalismen eller vad ni vill kalla det.

Enligt mig är alla människor lika mycket värda,det enda som betyder nåt för mig är hur människor relaterar till mig.

Inga kommentarer: