20090520

Irro - Polisen 1-1

Idag hade jag den stora förmånen att sluta jobbet redan efter lunch.

Jag hade precis låst firmans lokaler och satt mig i bilen för att åka hem när VD'n ringde och sabbade mina planer......

Mina tankar var inställda på att så snabbt som möjligt ta mig hem till lopplådan och att återse min gode vän John Blund.

Men ödet hade tydligen en annan plan för mig.......

Det sägs att all djävulskap kommer trefaldigt,och det stämmer nog idag...

Allt började med att jag ,för första gången på väldigt länge,inte fick den sömn jag behöver för att orka leva. Där har ni djävulskap nr 1.

Djävulskap nummer två är som sagt faktumet att min VD ringer 1 minut och 16 sekunder innan jag ska åka hem och ber mig åka till Huddinge för att hämta ett kyl-aggregat till en ölpump.

Jag lyder såklart önskningen och beger mig mot Huddinge.

Det är när jag kommer fram till Huddingevägen som djävulskap nr 3 infaller...
Nån stackare har tydligen kört över en lyktstolpe som i sin tur lagt sig över ena körfältet.

Det är total kaos där,Polisen,Räddningstjänsten,Elbolaget och en massa annat folk gör allt de kan för att lyfta upp en elkabel som rasat ner på marken medans trafiken står stilla...


Var kommer polisen v.s Irro in i bilden undrar ni kanske........

Jag står mitt i köhelvetet med bara 20 meter kvar till korsningen jag vill svänga höger i.
Alla bilar har stått stilla i säkert en kvart och mitt tålamod är på väg att brista och det enda som hållit mig lugn under tiden är ett flitigt sms-samtal.

Som sagt.. Jag ligger bara 20 meter från korsningen när jag ser att det går en cykelbana bredvid vägen och det enda som hindrar mig är 2 futtiga meter gräsmatta.....

Efter att ha tuggat frenetiskt på ratten och desperat försökt hänga mig i bilbältet så beslutade jag mig för att gena över gräsplätten fram till cykelbanan och på så vis ta mig till korsningen.

Allt gick enligt planerna ända till jag nådde korsningen och fick syn på en märkbart stressad trafikpolis som gjorde allt han kunde för att skapa nån form av ordning i trafiken.

När polismannen såg mig komma körande långsamt på cykelbanan glodde han först barskt på mig men gjorde ändå tummen upp mot mig och jag kunde med andan i halsen åka vidare.


Nu står det 1 -1 mellan Irro och polisen!


Hi Ho Silver till alla lyktstolpar på Huddingevägen...

Inga kommentarer: