20120911

Några av er bad om det....

Irro gör ett tillfälligt inlägg.

Låt oss återigen tala lite om Facebook .
Jag vill fortsätta litegrann där förra inlägget slutade,nämligen med alla jävla "Gilla-länkar".

Är det bara jag som fattat grejen med alla "Like-whores"?
För er som har konto på FB men aldrig bemödar er med att logga in eller ni andra som aldrig
läser nyhetsflödet kan jag berätta att Golbokens senaste fluga lyder som följer:

Valfri person lägger upp en bild på någon eller något de tror ska beröra så många som möjligt
 för att få så många "Likes" som möjligt.
Det kan vara allt från ett sjukt barn,ett gulligt husdjur till tragiska händelser och rent hemska bilder.

Första gången jag såg ett sånt inlägg,lockade personen bakom alla att gilla bilden för då skulle de få
över 5 000 vänförfrågningar.

Vem i hela den här stinkande världen vill bli Knullboksvän med 5 000 personer man aldrig träffat?
Inte jag i.a.f.

Nu är det värre än nånsin,det dyker dagligen upp ett tiotal såna bilder i mitt nyhetsflöde där vänner till mig "gillat" ett sånt inlägg...


Sen är det faktiskt en sak till som slagit mig nuförtiden när det gäller Sepåmigboken.


Jag tänker på alla dessa "kändisar" som skapar ett officiellt konto med ett snabbt ökande följe.
Inget ont om detta,men har ni tänkt på en sak?

Kändis "X" skriver en statusuppdatering och får naturligtvis mängder med "likes" och ett stort
antal kommentarer om dessa,med all rätt så klart.

MEN MEN MEN,har ni som gillar och kommenterar en som sida nånsin fått ett svar på era kommenterer??


Tänkte väl.


Hi Ho Silver till oss!


Inga kommentarer: